Strategia de dezvoltare pe cinci ani a Grupului Krka servește drept model pentru oportunitățile de afaceri pe care le urmărim. Atingerea obiectivelor strategice este măsurată pe trei niveluri: la nivel de grup Krka, la nivel de grup de produse și servicii și la nivel de arii de afaceri.
Strategia de dezvoltare a Grupului Krka pentru perioada 2022-2026 a fost propusă de Consiliul de Administrație și aprobată de Consiliul de Supraveghere în noiembrie 2021. Aceasta include toate domeniile de activitate din cadrul Grupului Krka, concentrându-se pe activitatea farmaceutică de bază. Strategia este actualizată la fiecare doi ani.
MERGEM ÎNAINTE CU O STRATEGIE CLARĂ, NOI PRODUSE ȘI NOI PIEȚE DE ACOPERIT
Modelul de afaceri integrat pe verticală al Companiei Krka – care s-a dovedit a fi rezistent și agil în situații de piață complexe – rămâne în centrul strategiei noastre. Misiunea noastră este să dezvoltăm și să producem medicamente generice avansate, care sunt utilizate pentru a trata zilnic peste 50 de milioane de personae, din peste 70 de țări din întreaga lume. Punând accentul pe moleculele mici, ne extindem în mod constant gama de produse cu combinații inovatoare de doze fixe și intrăm în noi arii terapeutice. Intenționăm să facilităm creșterea vânzărilor atât cu produsele actuale, cât și cu cele noi. Toate procesele Grupului Krka sunt concepute pentru a asigura profitabilitatea pe termen lung, necesară pentru dezvoltarea ulterioară a companiei. Planificăm alocarea a 10% din venituri pentru cercetare și dezvoltare.
De asemenea, în următorii cinci ani, intenționăm să ne concentrăm pe digitalizarea care vizează automatizarea Shop Order (SO) și optimizarea proceselor, consolidarea cooperării în cadrul companiei și în întregul lanț de aprovizionare de la dezvoltare, producție, managementul calității, marketing până la vânzari și asigurarea datelor și informațiilor relevante pentru luarea deciziilor de afaceri.
Intenționăm să îmbunătățim cultura de sustenabilitate a Grupului Krka, să integrăm aspectele de sustenabilitate în guvernanța corporativă și deciziile de afaceri și să menținem responsabilitatea în ceea ce privește economie, societate și natură, în toate mediile în care ne desfășurăm activitatea. Ne străduim să îmbunătățim cultura de sustenabilitate a Companiei Krka in 2022, prin amendamente suplimentare în conformitate cu standardele GRI și să obținem ratingul ESG în 2023.
STRATEGIA DE DEZVOLTARE SE BAZAZĂ PE MISIUNEA, VIZIUNEA ȘI VALORILE GRUPULUI KRKA.
Toate procesele Grupului Krka sunt concepute pentru a asigura profitabilitatea pe termen lung, care este necesară pentru dezvoltarea ulterioară a companiei.
Linii directoare strategice până în 2026
Piețe
Intenționăm să ne consolidăm poziția ca fiind una dintre cele cinci companii farmaceutice generice de top pe toate piețele noastre tradiționale din Slovenia, Europa de Est, Centrală și de Sud-Vest. Acest lucru implică consolidarea vânzărilor și a cotelor de piață, în special în ariile terapeutice unde moleculele au o prezență puternică în favoarea Krka (medicamente pentru tratamentul bolilor cardiovasculare, afecțiuni ale sistemului nervos central, tulburări gastrointestinale și de ameliorare a durerii), precum și în categoriile cu potențial ridicat de creștere (diabet). Intenționăm să ne consolidăm poziția ca una dintre primele zece companii de medicamente generice pe toate piețele din Europa de Vest.
Datorită portofoliului nostru larg de produse și unei rețele extinse de marketing și vânzări pe piețele noastre tradiționale, suntem cunoscuți că oferim produse de înaltă calitate, iar compania noastră a fost recunoscută ca un furnizor sigur și stabil de medicamente. Pe măsură ce rețeaua noastră de marketing și vânzări de pe piețele cheie funcționează cu succes, obținem o creștere chiar mai mare decât piața în sine.
Am fost recunoscuți ca producător autohton pe patru piețe cheie în care Krka și-a stabilit unitățile de producție. Acest lucru ne oferă un avantaj competitiv important, în special în Federația Rusă, unde am crescut capacitatea de producție.
În piețele îndepărtate intenționăm să ne comercializăm produsele sub propriile barnduri printr-o rețea de parteneriat stabilită cu părți neafiliate dar și prin propriile noastre companii. În China, intenționăm să continuăm activitățile de înregistrare și vânzare a produselor și să câștigăm licitații prin prezența pe piață.
Produse farmaceutice
Suntem o companie farmaceutică generică inovatoare, cu un portofoliu larg de produse integrate vertical.
Ne asigurăm că produsele noi și integrate vertical reprezintă cea mai mare parte din vânzările totale, în plus față de portofoliul existent de produse, denumit și „standardul de aur”.
Ca o companie generică inovatoare, ne propunem să acoperim noi clase și arii terapeutice și să dezvoltăm produse complexe, inclusiv biosimilare.
Plănuim să consolidăm poziția produselor din ariile noastre terapeutice, unde suntem deja prezenți: medicamente pentru tratamentul bolilor cardiovasculare, afecțiuni ale sistemului nervos central, tulburările gastrointestinale și de ameliorare a durerii.
Intenționăm să adăugăm noi produse farmaceutice la grupurile noastre de produse antiagregante, anticoagulante și oncologice.
Plănuim să obținem autorizații de punere pe piață pentru produsele din portofoliul nostru de ameliorare a durerii pe toate piețele importante.
Am adăugat formele de dozare parenterală în cazul medicamentelor antidiabetice și, prin urmare, am introdus tehnologii moleculare complexe.
Intenționăm să creștem portofoliul Krka de produse fără prescripție medicală, adițional portofoliului OTC sezonier, ducând astfel la extinderea și completarea portofoliului de produse farmaceutice ce necesită prescripție medicală. În ceea ce privește sănătatea animalelor, ne propunem să ne concentrăm pe produsele pentru animalele de companie, cea mai promițătoare clasă de produse pentru sănătatea animalelor.
Obiective strategice importante până în 2026
Principalele obiective strategice ale Companiei Krka se bazează pe Strategia de Dezvoltare pe cinci ani.
Acestea sunt: atingerea unei creșteri medii anuale a vânzărilor de cel puțin 5% în termeni de volum/valoare, realizarea unei creșteri a vânzărilor peste medie în raport cu dinamica pieței și rămânerea sau clasarea printre primele companii farmaceutice generice cu brandurie noastre, pe piețele individuale dar și în categoriile terapeutice specifice.
Consolidarea și optimizarea modelul de afaceri integrat vertical, dovedit a fi un ghid strategic eficient și un avantaj comparativ. Asigurarea standardelor înalte de calitate, siguranță și eficacitate a produsului.
Concentrarea în continuare pe profitabilitatea pe termen lung a produselor vândute, de la dezvoltare și producție, până la marketing și vânzări, inclusiv toate celelalte funcții din cadrul Grupului Krka, și obținerea unei marje EBITDA medie de cel puțin 25%.
Asigurarea că produsele noi și integrate vertical reprezintă cea mai mare parte din vânzările totale, în plus față de portofoliul existent de produse, denumit și „standardul de aur”. Acoperirea a noi clase și arii terapeutice cu produse complexe, inclusiv biosimilare.
Asigurarea creșterii prin parteneriate de afaceri pe termen lung și achiziții specifice, pe lângă creșterea organică. Obiectivul principal este de a crește vânzările prin intrarea pe noi piețe și lansarea de noi produse.
Alocarea a 10% din venituri pentru cercetare și dezvoltare și a aproximativ 10% din costurile de amortizare și depreciere, adică 110 milioane de euro în medie pe an, pentru investiții.
Urmărirea unei politici stabile în materie de dividende, luând în considerare, în același timp, cerințele financiare ale Grupului pentru investiții și achiziții atunci când se stabilește procentul din profitul net care urmează să fie plătit sub formă de dividende în fiecare an și alocarea a cel puțin 50% din profitul net atribuibil acționarilor majoritari ai societății care dețin controlul pentru dividende.
Îmbunătățirea culturii de sustenabilitate a Grupului Krka, integrarea aspectelor legate de sustenabilitate în guvernanța corporativă și în deciziile de afaceri și menținerea responsabilității noastre economice, sociale și de mediu față de mediile în care ne desfășurăm activitatea. Dezvoltarea politicii de sustenabilitate în conformitate cu standardele GRI în 2022 și obținerea rating-ului ESG în 2023.
Exploatarea potențialului de digitalizare în toate fazele de dezvoltare al afacerii.
Menținerea independenței.